  • Data: 2007-09-14 06:40:51
    Temat: Re: alkohole, cesje itd..
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 14.09.2007 strzeli <i...@n...pl> napisał/a:
    > weryfikowac osoba pelnoletnia mozna po peselu, mysle tez ze mozna napisac
    > regulamin ze osoba dana potwierdza pelnoletnosc zamowieniem itd...

    Nie rozumiesz. Tobie nie wolno sprzedać alkoholu osobie niepełnoletniej.
    Niezależnie od tego, co ta osoba będzie Tobie opowiadała i co zapewniała.
    PESEL nie ma tu nic do rzeczy. Jeśli dziecko poda przy zamówieniu PESEL
    (NIP, czy cokolwiek) taty, to TY za to bekniesz i co najmniej stracisz
    koncesję. Do dziecka będziesz mógł mieć co najwyżej pretensje o to, że
    Cię nabrało.

    Gdyby było tak prosto, to przecież w sklepie monopolowym również
    wystarczyłoby, gdyby dziecko przedyktowało jakiś 'dorosły' PESEL, prawda?

    > Gorzej jest faktycznie ze sprawdzeniem trzezwosci takiej osoby...:(
    > h mm no to mam problem:/

    Możesz otworzyć ten sklep i działać do czasu, aż ktoś doprowadzi do jego
    zamkniecia. Jak sam zauważyłeś, są tacy, którym się to od dłuższego czasu
    udaje. Myślę, że do czasu, aż rodzic jakiegoś opitego dziecka zauważy, że
    alkohol przyszedł pocztą, i zrobi raban z tego tytułu. Oczywiście, im
    droższe i bardziej ekskluzywne alkohole w sprzedaży, tym szanse na to
    mniejsze, bo nastolatki to raczej celują w tanie alkohole.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/