  • Data: 2007-09-13 22:42:50
    Temat: Re: alkohole, cesje itd..
    Od: gonzo_102 <g...@W...TO.o2.WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 13 Sep 2007 18:25:54 +0200, krzysiek napisał(a):

    > poza tym przez internet może kupić alkohol osoba nietrzeźwa lub poniżej 18
    > roku życia, skąd wiesz ile będzie miała lat taka osoba, zawsze może skłamać;
    > no chyba że masz patent na to, bo jeżeli nie, a sprzedaż to nieletniemu lub
    > nietrzeźwemu, to zezwolenie zostanie obligatoryjnie cofnięte; stąd ustawa
    > zastrzega dla alkoholu tzw. sprzedaż bezpośrednią, co ja rozumiem jako taką,
    > że kupujący przychodzi do twego sklepu zmaterializowanego w postaci budynku
    > a nie strony internetowej i kupuje z półki alkohol; ty go widzisz, on cię
> [...]

    hm... tak się przyglądam całej sprawie i problemy natury technicznej mozna
    rozwiązać w następujący sposób:
    1) Przesyłki dostarcza firma kurierska i kurier musi sprawdzić dowód
    osobisty odbiorcy przed wydaniem przesyłki i jeżeli dane się zgadzają
    wydaje ją - z podobnej opcji korzystają firmy przy podpisywaniu umowy przez
    kuriera.
    2) Problem sprzedaży na kredyt jak dla mnie nie istnieje - płatność
    przelewem powoduje że kupujący płaci przed odbiorem towaru, czyli
    tranzakcja jest legalna, natomiast płatność przy odbiorze następuje w
    momencie rzeczywistej sprzedaży (odbioru) alkoholu, czyli kredytu nie ma -
    najwyżej dłużysz czas przekazania pieniędzy, jednak sytuacja jest taka sama
    jak przy płatności kartą płatniczą w normalnym sklepie.

    Poza tym działaja w polskim internecie sklepy sprzedające m.in. wina przez
    internet i nie słyszałem o ich problemach z koncesją - pozatym w
    regulaminie widnieje informacja że trzeba mieć ukończone 18 lat żeby
    dokonać zakupu i nikt dokładniej nie sprawdza wieku kupujących.

    --
    Pozdr.
    gozno_102