  • Data: 2004-08-12 10:03:15
    Temat: Re: alkohol przez internet
    Od: duszabar <d...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik joanna g. napisał:
    > Szanowni Państwo,
    >
    > Sprzedaż detaliczna napojów alkoholowych przez telefon czy internet jest
    > możliwa.
    >
    > W opisanym przypadku, przedsiebiorca również będzie prowadził sprzedaż
    > detaliczną, która może odbywać się wyłącznie na podstawie zezwolenia
    > wydanego przez wójta, burmistrza czy prezydenta miasta. Odmienny jest
    > jedynie sposób dostarczenia towaru klientom.
    > Do wniosku o wydanie takiego zezwolenia należy dostarczyć takie same
    > dokumenty,jak przy prowadzeniu zwyczajnego sklepu.

> [...]

    Jak przedsiębiorca może skutecznie sprawdzić pełnoletność klienta gdy
    przesyłkę dostarcza firma kurierska a ta nie ma ustawowego prawa
    kontroli wieku nabywcy na podstawie dokumentu tożsamości ? Zresztą chyba
    trudno by było taką umowę z kurierem zawrzeć bo musiała by zawierać
    klauzulę o konsekwencjach dla kuriera w razie wpadki, zresztą
    przedsiębiorca i tak prędzej czy później straciłby zezwolenie. Policja
    przeprowadza prowokacje w sklepach, tak wiec może też testować sprzedaż
    na telefon i przez internet.
    Być może szukam dziury w całym ale swego czasu byłem "ofiarą"
    nieścisłości tzw ustawy antyalkoholowej tej przed nowelizacją (chodziło
    o podawanie drinków na zezwolenie do 18% gdze kara -koleguim była
    niewspółmiernie mała w stosunku do opłat za zezwolenie na podawanie
    alkoholu powyżej 18% ).

    M.