  • Data: 2004-06-19 15:08:42
    Temat: Re: akt bezradnosci i prosba o pomoc!!!
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Artur Golanski <A...@w...net.pl> wrote:

    > W obliczu prawa jesteś przestępcą i to tym prawdziwym. Przyjmij to do
    > wiadomości.

    Chwileczke, nie za bardzo na niego wsiedliscie i jedziecie jak na
    lysej kobyle? Jakby nie patrzec w PL prawie karnym mamy materialna a nie
    formalna definicje przestepstwa - por. art 1 par 2 KK. W opisanym przypadku
    trudno mi wyszukac dobro prawnie chronione, ktore ucierpialoby wskutek
    opisanej sytuacji. Rowerzysta jadacy [z rozsadna predkoscia po nie
    zatloczonym chodniku - domyslam sie ze tak bylo jesli mial 1,19 promila
    i bylo to nieopodal jego bloku] stanowi zagrozenienie chyba tylko dla
    swojego zdrowia. Gdyby jechal pijany jak bela ulica to co innego. Co prawda
    definacja drogi z prawa o ruchu drogowym zawiera tez chodnik, ale patrz
    wyzej.

    PS:
    A to ze pytajacy nie ma pojecia o stanie prawnym calej sprawy, myli
    procedury itp to inna kwestia. Dlatego sugerowalem wlasnie siegniecie do
    pomocy profesjonalisty. Dla jego wlasnego dobra - karalnosc przeszadza w
    bardzo wielu sprawach.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl