  • Data: 2020-11-12 16:03:06
    Temat: Re: "adwokat" zagubił dokument
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.11.2020 o 14:52, Michal Jankowski pisze:

    > Ten człowiek chyba dał adwokatowi ten wypis, to chyba wiedział, skąd miał?
    >
    > Ale ogólnie, powiedzmy, zmarł pan A, dziedziczę coś po nim. Wiem, że
    > dziedziczył po dziadku B, zmarłym 7 lat temu. Z jakiegoś powodu
    > potrzebuję tego kwitu. I co, u którego notariusza mam szukać?

    Może tu?:
    https://rejestry-notarialne.pl/

    7 lat temu powinno łapać...

    "Początki Systemu sięgają roku 2009, kiedy to utworzono pierwszy element
    systemu jakim był Rejestr Aktów Poświadczenia Dziedziczenia. W kolejnych
    latach System był rozbudowywany o nowe moduły. W roku 2016 System
    przeszedł gruntowną modernizację pozwalającą na obsługę kolejnych zadań."

    "W ramach Systemu funkcjonują również publiczne wyszukiwarki:

    zarejestrowanych (po 01.03.2009 r.) notarialnych aktów poświadczenia
    dziedziczenia
    zarejestrowanych (po 07.09.2016 r.) sądowych stwierdzeń nabycia spadku
    zarejestrowanych (po 07.09.2016 r.) w Polsce europejskich poświadczeń
    spadkowych
    notariuszy
    zastępców notarialnych

    Zapytania do pozostałych rejestrów obywatele (posiadający interes
    prawny) mogą kierować za pośrednictwem notariuszy."

    Czyli dla starszych dokumentów można iść do dowolnego notariusza i
    zlecić mu poszukanie. Chyba.

    Pozdrawiam
    Piotr