  • Data: 2008-10-27 21:03:56
    Temat: Re: adresat zażalenia?
    Od: "adam.eu" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Sprawa jest bardziej skomplikowana.
    > Niestety pouczenie na postanowieniu jest stare i odnosi sie do stanu
    > prawnego (brzmienia) art. 465 kpk sprzed 12 lipca 2007 roku).

    Był to bodajże ówcześnie obowiązujący przepis art. 306 § 2 kpk, który
    został skreślony 12 lipca 2007 r.

    > Obcenie co do zasady zalzalenie w tym zakresie kieruje sie za posrednictwem
    > prokuratora, ktory wydal lub zatwierdzil decyzje do "sadu wlasciwego do
    > rozpoznania sprawy" (zwykle rejonowy, ale w "grubszych" przestepstwach
    > okregowy).
    > Zeby bardziej skompliowac jest wyjatek taki, ze jesli prok odmowil wszczecia
    > lub umorzyl sprawe o przestepstwo scigane z osk. prywatnego nie dopatrujac
    > sie instnieja interesu spolecznego w jego sciganiu z urzedu, to zazalenie w
    > tym zakresie rozpoznaje prok nadrzedny (czyli okregowy nad rejonowym, a
> [...]

    Według mojej wiedzy tak właśnie jest

    > Na pocieszenie dodam, ze nie jest wazne jak skieruje bo i tak zostanie
    > przekazane tam gdzie ma byc i bledne oznaczenie zadnych negatywnych
    > konsekwencji nie przyniesie.

    Tak przynajmniej powinno być.

    Należy się jednak liczyć z tym że prokuratura błędnie albo celowo
    traktuje sprawę jako z oskarżenia prywatnego i skieruje sprawę do
    prokuratora okręgowego zamiast do sądu. Widziałem różne rzeczy, ja to
    nazwałbym "siłowe umorzenia śledztwa"

    Zastanawiam się, czy nie bezpieczniej byłoby w takiej sytuacji
    zaadresować: Sąd Rejonowy Wydział Karny w A za pośrednictwem prokuratury
    rejonowej w A, ponieważ z reguły zażalenia są obecnie kierowane do sądu

    Adam