    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Date: Tue, 19 Dec 2023 12:05:37 +0100
    <ulcjjb$g56$3$nadir@news.chmurka.net> <ufreN.3432$ogWb.2002@fx14.ams1>
    <ulevjj$ehn$5$nadir@news.chmurka.net> <WTMeN.24215$Sl64.8926@fx09.ams1>
    <ulgnlv$oe1$1$Shrek@news.chmurka.net> <iETeN.4756$RCGb.547@fx10.ams1>
    <uli7c6$ohe$1$Shrek@news.chmurka.net> <4otfN.2678$Gq%d.70@fx03.ams1>
    <ulm8qa$d8n$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <f...@g...com>
    <ulq059$juk$1$Shrek@news.chmurka.net> <a...@w...eu>
    <ulq12q$juk$3$Shrek@news.chmurka.net>
    <15yo5x9ck3brq$.1omsiphz7avpe.dlg@40tude.net>
    <a...@w...eu> <ulrfj5$3ucjo$1@dont-email.me>

    Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> pisze:

    > nadir już przecież wytłumaczył, że Polacy mordujący w pogromach byli
    > niewinni, bo byli zmuszeni do tych mordów przez Niemców i nie mieli
    > innego wyjścia.
    > Dlaczego z policją żydowską miałoby być inaczej?

    Czyli TY kupiłeś usprawiedliwienie po linii zmuszania do pogromów
    (a nie zasadniczo zachęt i solidnych niemieckich gwarancji bezkarności)?
    <ironia> Brawo TY! </ironia>
    Niemiecka/nazistowska propaganda wojenna po linii "Czerwoni Żydzi"
    miała na czym bazować jak Armia Czerwona "wycofała się" z Kresów
    Wschodnich RP2, nieprawdaż? Najlepszą propagandę robi się na podstawie
    niemal prawdy - "Kłamać jak Goebbels o Katyniu".

    BTW Dla mnie to byli polacy a nie Polacy.
    Pisanie z dużej litery nadaje sens "nazwa władna Narodu".
    Jak napiszesz (dwaj) żydzi ograbili staruszkę to pisząc z małej litery
    lecisz po linii "akurat ci złodzieje byli żydami/polakami/rudymi - ma
    znaczenie ale nie jest najważniejsze) a pisząc z dużej litery sugerujesz
    że byli reprezentantami Narodu albo nawet coś ala "tego się można po tym
    Narodzie spodziewać".

    --
    A. Filip