  • Data: 2023-12-19 14:27:30
    Temat: Re: Czy Holocaust był niemieckim ludobójstwem (tylko) WYZNANIOWYM?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Nie chce mi się, tym bardzie że w różnych krajach były różne represje.
    > Odniosłem się tylko do absurdalnego poglądu, że jeśli chodzi o
    > prześladowania w czasie okupacji, od Żydów różni nas tylko słaby
    > marketing.

    Chcesz pełnego cynizmu? Żydzi z Holocaustem się wstrzelili w potrzebę
    aliantów usprawiedliwiania osiągnięć aliantów na miarę zbombardowania
    Drezna i innych nalotów dywanowych miasta (Hamburg/Tokio).
    Takie wybielanie siebie po linii "No bo oni byli (znacznie+) gorsi".
    Mi to zasadniczo też pasuje tyle że już "trochę" mniej.
    A że Żydom to pasowało++ pod Izrael 2.0? Realpolitik panie.
    Tylko idiota marnuje dobre+ okazje, ja rzadko uważam Żydów za idiotów.
    Oczywiście że to bardzie skomplikowane ale jako "BARDZO zgrubne
    przybliżenie w jednym aspekcie" od biedy ujdzie.

    P.S. Może nie prowadźmy takich dyskusji jak ta czy lepsza jest armia
    (zasadniczo) z poboru czy zawodowa z omijaniem bardzo szerokim łukiem
    kwestii mnie wezmą/nie_wezmą w kamasze. Nauczenie przewidywania "A ile
    trzeba będzie zapłacić?" studzi zapał na Narodowe Samobiczowanie.
    Po za tym ja nie byłem, nie jestem i nie będę (narodowym) masochistą
    a za sadystami (w stylu dyskusji) nie przepadam.

    --
    A. Filip