  • Data: 2023-12-17 11:25:05
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mimo, że od pewnego momentu wiadomo byo co się
    > dzieje, nie była to raczej wiedza powszechna, więc efekt łagodzący
    > wcześniejsze nastroje antysemistyczne niekoniecznie miał po wojnie
    > miejsce.

    Przede wszystkim nigdy wcześniej nikt nie wpadł na wymordowanie wielu
    ludzi tylko z powodu ich religii. Pomysł na tyle niedorzeczny, że nie
    wykluczone, że nawet, jeśli ktoś coś słyszał, to po prostu nie uwierzył.

    Niemcy początkowo Żydów wykorzystywali jako tanią siłę roboczą. Przecież
    niemal od początku wojny gromadzili Żydów na osobnych terenach (gettach)
    i z tego co słyszałem Żydzi w pewnym sensie cieszyli się z tego, bowiem
    na tych terenach nikt im nie przeszkadzał w kultywowaniu swoich
    zwyczajów. Kluczową datą rozpoczęcia tej akcji była konferencja w
    Wannsee, która odbyła się 20 stycznia 1942 roku. Podczas tej konferencji
    nazistowscy urzędnicy ustalili szczegóły organizacyjne i logistyczne
    masowych mordów. Potem generalnie sie na tyle szybko uwinęli, że chyba
    samo Zydzi nie do końca sie zorientowali, co się dzieje.
    --
    (~) Robert Tomasik