  • Data: 2023-12-17 12:03:21
    Temat: Re: Czy Holocaust był niemieckim ludobójstwem (tylko) WYZNANIOWYM? [Was: a w Sejmie sie dzieje]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Przede wszystkim nigdy wcześniej nikt nie wpadł na wymordowanie wielu
    > ludzi tylko z powodu ich religii. Pomysł na tyle niedorzeczny, że nie
    > wykluczone, że nawet, jeśli ktoś coś słyszał, to po prostu nie
    > uwierzył.
    > [...]

    Ponieważ Niemcy vel. naziści ustalali "bycie Żydem" (także) *po
    dziadkach* to raczej wiara (w papierach) na dwa pokolenia wstecz była w
    tym przypadku w miarę prostą _metodą_ identyfikacji ofiar nawet jak sama
    ofiara judaizmu już nie wyznawała [A]. Tyle że to jest w sumie duperela
    z punktu widzenia jak złe i trudne do uwierzenia było przemysłowe
    mordowanie milionami głownie niemieckim gazem. Zaczyna to mieć sporawe
    znacznie dopiero w przekładaniu pokłosia Holocaustu na współczesną
    politykę.

    BTW wydaje mi się że pamiętam film w którym jak syn chciał do (szkoły?)
    SS to matce sprawdzili papiery na *cztery* pokolenia wstecz i wyszło.

    [A] https://pl.wikipedia.org/wiki/Ustawy_norymberskie

    [B] https://nonsa.pl/wiki/Adolf_Hitler

    --
    A. Filip