    Date: Sat, 17 Dec 2022 20:02:01 +0100
    Subject: Re: a u policjantow
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: RadoslawF <r...@g...com>

    > A miałeś kiedykolwiek granatnik w ręku? Wątpię - po tym, co piszesz. Po
    > pierwsze jest policjantem i mógł nigdy nie mieć w ręku prawdziwego
    > bojowego granatnika, to i nie miało co go zdziwić.

    Miałem granatnik w ręku. I pierwsze co uczyli to jak sprawdzić
    czy "załadowany".

    > Po drugie w wypadku replik granatników nadkalibrowych, żeby ładniej
    > wyglądały, to brakujący granat się dorabia. Przeważnie poprzez
    > instalację wytoczonego i polakierowanego kołka drewnianego. Taki kołek
    > szczególnie lżejszy od pocisku nie jest. Oryginalny granat waży 2~5 kg
    > (w zależności od wersji), zaś kołek niewiele mniej. Bywają bardziej
    > wypasione repliki z z granatem ćwiczebnym. Są jedynie pozbawione ładunku
    > miotającego. Ten zastępuje kołek albo Rożnica w masie do kilkadziesiąt
    > gramów przy wadze kilku kilo.

    Jeśli oryginalny granat waży 5 kg to jego drewniana miakieta mniej
    niż kilogram, nawet jak polakierujesz.

    > Nie mam zielonego pojęcia, czemu wszystkich wokół uważasz za głupszych
    > od siebie., O ile jak się bierze broń palną do ręki, to się raczej
    > sprawdza komorę, to w wypadku granatnika trochę trudno. Zakładasz, ze
    > dostałeś replikę. Ta replika z zasady ma być jak najbardziej podobna do
    > oryginału. Co byś tam chciał sprawdzać? Przecież normalnie tam się
    > wkłada replikę pocisku. Czego byś szukał?

    Wszystkich nie, idiotów strzelających z granatnika w zamkniętym
    pomieszczeniu uważam za bezdennie głupich. Takiego debila nie dopuścił
    bym nawet do przeprowadzania dzieci przez ulicę.