    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: a u policjantow
    Date: Fri, 16 Dec 2022 16:31:12 +0100

    On Fri, 16 Dec 2022 10:55:14 +0100, Olin wrote:

> [...]
    > MSWiA ma zamydlać oczy opinii publicznej. - Tam mowa jest o jakimś
    > "prezencie", który nie wiadomo w jaki sposób spowodował eksplozję. To wręcz
    > sugeruje, że to Ukraińcy wręczyli nam jakąś bombę pułapkę. Tymi
    > niedomówieniami chcą wziąć opinię na przeczekanie. A to, że mówią bzdury,
    > widać po tym, ile myśleli nad oficjalną wersją - uważa Dziewulski.
    >
    > Twierdzi, że otrzymał od swoich źródeł potwierdzenie, że chodzi o
    > granatnik. Dokładnie o model Pallad-D wzór .83, polskiej produkcji, który
    > Szymczyk miał otrzymać jako pamiątkę od swoich ukraińskich kolegów. Broń

    Ma to jakis sens, ale czemu mieliby mu dawac polski granatnik na
    pamiątkę? No - jakby byl zdobyczny na ruskich?

    > służy służbom policyjnym m.in. do wysadzania ciężkich drzwi stalowych. Na
    > doniesienia mediów, że był to granatnik przeciwpancerny, były policjant
    > reaguje śmiechem: - Widział pan javeliny, którymi walczą Ukraińcy? Jakby
    > wypaliła taka broń, to ze wszystkich w okolicy zostałaby mokra plama -
    > opisuje.

    Dobrze pisze, ale ... granatniki sa rozne.
    Moze byc polski Komar, o sredniej sile głowicy, na BWP wystarczy.

    I mozliwe, ze komendant odpalil tylko silnik, a glowica wcale nie
    wybuchla.

    Choc jakby wybuchla i strumien kumulacyjny poszedl w sciane ... no,
    ciekaw jestem, czy by komendant przezyl.

    > Jak tłumaczy, Szymczyk powinien zdać broń do zbrojowni od razu po powrocie
    > do Polski: - Kiedyś dostałem od Izraelczyków piękny pistolet. Ale gdy tylko
    > wróciłem, to oficjalnie go zarejestrowałem.

    A nie powinien zglosic celnikom na granicy?

    > Na pewno nie trzymałem go
    > naładowanego w gabinecie - tłumaczy, dodając, że do każdej broni otrzymanej
    > w podarku dołączana jest dokumentacja, a trzymanie przez policjanta
    > granatnika na własny użytek, nawet jako pamiątki, jest pogwałceniem
    > wszelkich zasad.

    Pan komendant mogl traktowac podarunek jako sluzbowy - bron nie jest
    jego wlasna, tylko Policji. Policja zglaszac nie musi :-)
    A trzyma tam, gdzie komendant każe :-)

    > Dla byłego antyterrorysty najbardziej prawdopodobny scenariusz jest taki:
    > Gen. Szymczyk chciał pochwalić się prezentem przed kolegą. Ktoś
    > zorganizował jeden nabój, by naładować broń i zobaczyć, jak działa.
    > Następnie w wyniku wypadku pocisk wystrzelił, przebijając się przez
    > podłogę. To tłumaczyłoby drugiego poszkodowanego, pracownika służby
    > cywilnej. - W pierwszych komunikatach rzecznik Mariusz Ciarka mówił, że
    > doszło do zawalenia stropu. To by się zgadzało, bo ta broń służy do
    > przebijania zapór - mówi Dziewulski.

    Z drugiej strony - jak mieli ladny sufit podwieszany z gipsokartonu,
    to od byle czego sie "zawala".

    J.