  • Data: 2008-07-08 17:35:21
    Temat: Re: Zwrot towaru do sklepu
    Od: "swen" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:g503dm$qnv$1@news.onet.pl...
    >W odpowiedzi na pismo z wtorek 08 lipiec 2008 10:49
    > (autor swen
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <URFck.22150$jB5.17285@newsfe05.ams2>):

    > No a ja mówię, że chcę kupić? Twoja propozycja oznacza przekształcenie
    > sklepów w wypożyczalnie.

    Raz jeszcze przeczytaj!

    > Ale tak ją odzyskam, jak oddam. Więc mam darmową wypożyczalnię. Za kaucją,
    > ale co z tego?

    ehh, ja wiem o co ci chodzi ale przyklad uzyles kompletnie bledny bo:
    - pozyczac co 5 dni to brak sensu:) bo same dojazdy po sezonie np. 3
    miesiecznym czy 2 miesiecznym wyniosa wiecej niz sam towar:)
    - jesli potrzebujesz na 5 dni to owszem ma to sens (po co ladowac kase np.
    15 funtow na grzejnik potrrzebny na 5 dni?) Mozna tez pozyczyc od kumpla...
    no chyba, ze masz tylko takich co skasuja za pozyczke;) w co niewierze:))
    Musisz zmienic sposob postrzegania swiata. Popatrz szerzej, nie na waski
    wycinek tylko na calosc.

    > No ale kaucję odzyskam.

    Jednorazowo na 5 dni oczywiscie, ze sie to kalkuluje i tak ludzie robia...
    to zadne odkrycie!
    Ale jak pisze wyzej na dluzej to brak sensu, bo wiecej wydasz na dojazdy do
    sklepu.

    > W jakim sensie profesjonalny? Titanica? Nie. Ale taki zwykły, powiedzmy
    > weselny?

    Robie filmy amatorsko, i wierz mi, by zrobic naprawde dobrze np. komunie czy
    np. film z wycieczki to pracujac na 30 minutach matrialu ja potrzebuje kilku
    dni siedzenia po pare godzin... Owszem nie jestem profesionalista, robie
    filmy wuylacznie dla siebie i najblizszych, ale to diabelnie zmudna praca. I
    ja osobiscie w 5 dni nie zrobie dobrego filmu.

    > No i? Kasetka kosztuje 10zł, kamera 10 tysięcy.

    Kasetka jest traktowana jako towar jednorazowego urzytku, mozesz ja
    reklamowac jesli bedzie uszkodzona (na opakowaniu masz dokladne instrukcie).

    > Tymi za 500zł może. Wtedy te 5% jest wliczone w cenę i płaci reszta.

    Byc moze... tego nie wiem. Ale ty placisz w Polsce tez te 5% wiecej i za
    przeproszeniem w zamian masz gowno!

    > Chujowe, ale wytrzymywalne. Ale w przypadku sprzętu drogiego,
    > sprowadzanego
    > czasami na życzenie? Takie prawo to zabójstwo dla sprzedawcy....

    A sp[rzedawca nie ma umowy z posrednikiem a posrednik z producentem? To nie
    jest "bilet w jedna strone"!

    > Nie. Bo jak odzyskam kaucję za kamerę, to wyłożę na studio. A jak znów
    > będzie zamówienie na coś innego, to se wypożyczę coś innego. Manie
    > wszystkiego na stanie to koszt dużo większy, a do tego sprzęt się zużywa.
    > tak mam najnowszą kamerę, najnowsze miksery itp.

    Jak cie stac na wozenie tego, co 5 dni to jasne, poza tym pomysl jaki dajesz
    przyklad. Owszem mozliwy ale chyba tylko dla bardzo wytrwalych i raczej nie
    dla profesionalistow, ktorzy wola posiedziec nad materialem w tym czasie niz
    jezdzic co 5 dni do sklepu.

    > No i sam widzisz... Prawo uprzyjemnia życie gnojom. To lepiej jakby kazało
    > dać biednym. Przynajmniej by było etyczne.

    Nie, nierozumiesz!
    Bardzo mi przykro, ze klientow masz za gnojow! m,am nadzieje, ze to
    przejezyczenie nad wyrost.
    Ja sobie to chwale skorzystalem nie raz z tej mozliwosci, jako przyklad ci
    powiem, pare lat temu potrzebowalem radia z cd - najtanszego, byle mial
    pilota, kupilem za 15 funtow najtansze "gowno" firmy noname. Po tygodniu
    zobaczylem firmowy cd z radiem JVC za 20 funtow w innym sklepie w porownaniu
    z tym noname to JVC byl fulwypas:)) Oddalem badziewie do sklepu i doplacilem
    5-tke i wzielem JVC (mam do dzis). jak by poprzedni sklep dal cene na ten
    szrot 5 funtow to pewnie byl go mial do dzis... czy teraz rozumiesz jak to
    dziala na TWOJA korzysc i producenta tez! A na marginesie, to po jakims
    czasie dowiedzialem sie, ze ten crap noname byl wyprodukowany wlasnie przez
    JVC hehe jako tania alternatywa by sprzet JVC nie byl najtanszym na rynku
    przez co nie utracil prestizu:)))
    Zrozum, pomysl, jak by zycie konsumenta wygladalo w Polsce jak by mozna bylo
    oddac bez podania przyczyny w 5 dni! Choc w to ciezko uwierzyc ale obroty
    sklepow by wzrosly (pomijajac kiepskie kieszenie klientow).
    Brak zwrotow to wygoda dla sprzedawcy, bo nie musi sie przejmowac zwrotami i
    nakladac doatkowych prac na ich obsluge (wysylka do posrednika/producenta)
    oraz samego producenta ktory musial by za TE SAME pieniadze robic lepszy
    jakosciowo towar.