    From: "swen" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot towaru do sklepu
    Date: Tue, 8 Jul 2008 10:00:29 +0100

    > Rzecz w tym ze to dzialo sie w TESCO a oni maja w regulaminie mozliwosc
    > dokonania zwrotu bez podania przyczyny. Wobec tego nie jest to moje
    > widzimi sie ale takie daja mozliwosci po cyzm wycofuja sie rakiem z tego.

    TESCO - czyli angielska siec supermarketow, widac maja te same policy
    wszedzie:)

> [...]
    > kierownik powiedzial ze sie uprze i znajdzie nawet najmniejsze
    > zagniecenie, zabrudzenie na wtyczce ze towaru nie przyjmie bo ten bedzie
    > nosil slady uzytkowania. No cos tu nie tak, idac ich tropem to sklep
    > sprzedaje towar uzywany bo ide do sklepu odpakowje towar sprawdzam
    > zostawiam i to juz by byl towar uzywany. Brakuje mi tylko paragrafu na
    > podstawie ktorego sklep bylby zobligowany do przyjecia zwrotu. Nie jest to
    > spora kwota bo 39zl ale dlazasady skoro daje sie klientowi takie prawo a
    > nastepnie wycofuje z tego to juz jest cos nie tak.

    Ja zrobil bym tak:
    (moze to juz po czasie byc wiec pewnie nic z tego nie wyjdzie)
    Ide do sklepu i na podstawie zapisu takiego a takiego zadam zwrotu
    pieniedzy, sklep odmawia, kierownik plecie bzdety o przeterminowaniu (jak
    sadze szybko sie z tego wycofal...) potem zaczyna straszyc kazda skaza na
    towarze! Zgoda, szukaj pan kierownik czegokolwiek, napisz pan karteczke
    przyjecia i juz. Nawet do rzecoznawcy mozesz pan kierownik to zaniesc jak
    sie mu podoba. Jesli odmowi, dzwonie do centrali TESCO i sie wyplakuje,
    podaje dokladne dane kierownika i przy kierowniku dzwonie. Pytam o punkt
    dotyczacy zwrotu, rozmawiam na tyle glosno by pol sklepu slyszalo rozmowe,
    jesli i to nie przynosi rezultatu oddaje jako reklamacia BO NIE DZIALA!
    Na 80% po telefonie do centrali, kierownik przyjmie zwrot. Zwlaszcza jak
    jeszcze powiesz, ze zwrocisz sie o porade do Urzedu Ochrony Konsumenta.
    Ja wiem, ze 40zl to nie jest majatek ale jak piszesz liczy sie zasada! Im
    wiecej ludzi to pojmie tym szybciej bedzie normalnie!