eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZwrot towaru do sklepuRe: Zwrot towaru do sklepu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "aja74" <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot towaru do sklepu
    Date: Tue, 8 Jul 2008 08:35:58 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 42
    Message-ID: <g4v1sc$8qe$1@inews.gazeta.pl>
    References: <g4sota$qb0$1@inews.gazeta.pl> <i...@n...lechistan.com>
    NNTP-Posting-Host: xdsl-2307.zgora.dialog.net.pl
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1215498956 9038 81.168.237.3 (8 Jul 2008 06:35:56 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 8 Jul 2008 06:35:56 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
    X-Priority: 3
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-User: aja74
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:542372
    [ ukryj nagłówki ]

    >> Niedawno kupilem z markecie pokojowa antene telewizyjna. Dowiadywalem sie
    >> w POK czy mozliwy bedzie zwrot w przypadku zlego odbioru sygnalu i
    >> powiedziano mi ze do 5 dni. Zakupu dokonalem 12 czerwca, zwrocic chcialem
    >> 17 czerwca i w POK powiedziano mi ze nie ma takiej mozliwosci gdyz
    >> przekroczylem termin 5 dni. Wg ich interpretacji 5 dni minelo 16 czerwca
    >> to zaczalem sie klucic z
    >
    > Sklep nie ma żadnego obowiązku przyjmować zwrotów towarów z powodu
    > widzimisię klienta lub innych czynników nie związanych z np. niezgodności
    > towaru z umową.
    >
    > Sprzęt jako taki jest sprawny, obietnicy możliwości zwrócenia nie masz na
    > piśmie (więc jej nie udowodnisz)... Prawnie możesz im nafiukać.

    Rzecz w tym ze to dzialo sie w TESCO a oni maja w regulaminie mozliwosc
    dokonania zwrotu bez podania przyczyny. Wobec tego nie jest to moje widzimi
    sie ale takie daja mozliwosci po cyzm wycofuja sie rakiem z tego. Czyli
    wprowadzaja klienta w blad. Jezeli jest wywieszka ze do 5 dni mozna towar
    zwrocic po czym w punkcie obslugi klienta (POK) pracownicy wmawiaja mi ze
    termin 5 dni uplynal no to juz msiech na sali. Kierownik sklepu wycofuje sie
    rakiem z tych 5 dni i mowi ze on widzi ze towar uzywany bo jak powiedzialem
    towar sprawdzilem w domu czy bedzie dobrze odbieral TV (jak niby inaczje
    moge sprawdzic przydatnosc pokojowej anteny TV bez sprawdzenia jej w miejcu
    gdzie ma byc uzywana, w koncu to nie jest towar ktory jest niezalenzy od
    miejsc agdzie bedzie pracowal). Co wiecej kierownik powiedzial ze sie uprze
    i znajdzie nawet najmniejsze zagniecenie, zabrudzenie na wtyczce ze towaru
    nie przyjmie bo ten bedzie nosil slady uzytkowania. No cos tu nie tak, idac
    ich tropem to sklep sprzedaje towar uzywany bo ide do sklepu odpakowje towar
    sprawdzam zostawiam i to juz by byl towar uzywany. Brakuje mi tylko
    paragrafu na podstawie ktorego sklep bylby zobligowany do przyjecia zwrotu.
    Nie jest to spora kwota bo 39zl ale dlazasady skoro daje sie klientowi takie
    prawo a nastepnie wycofuje z tego to juz jest cos nie tak.
    Co do wywodow ze sklep nie jest wypozyczania, to jak sklep daje mozliwosc
    zwrotu i kogos bawi "wypozyczanie" to taka sytuacja nie przynosi ujmy dla
    sklepu czyz nie? Raz porzycze, drugi raz porzycze a za trzecm razem kupie
    wiec to raczej zacheca do kupowania w takim sklepie. A i swiadomosc
    mozliwosci zwrotu daje dodatkowe uczucie bezpieczenstwa.

    Pozdrawiam
    AJA


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1