    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwolnienie na wizytę u lekarza
    Date: Wed, 25 Nov 2009 12:46:44 +0100

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    > Witam,
    >
    > z racji wieku coraz częściej wyrastają na mnie różne nowe twory.
    > Ostatnio wylazło mi jakieś paskudztwo. Poszedłem do chirurga, przeciął
    > itepe i ... mówi, że L4 nie wystawi, bo na 1 dzień mu nie wolno.
    > Musiałby na cały tydzień, a na to nie bardzo ma chęć, bo z takim czymś
    > pracować mogę spokojnie. No i zostałem z problemem nieusprawiedliwionej
    > nieobecności w pracy. Możemy to rozwiązać na kilka sposobów, ale
    > wszystkie są wg mnie nielegalne (np. wypisanie wniosku o urlop bezpłatny
    > z datą wsteczną)

    No jak ma być całkiem legalnie, to pozostaje NN.

    i wymagają współudziału Dyrekcji. Co prawo na taki
    > problem? Jaki powinien być poprawny schemat działania w takiej sytuacji?

    Hmm... zważywszy na fakt, że raptem w tym roku miałam w ręku jakieś 5
    zwolnień różnych osób od różnych lekarzy wystawionych każde na 1 dzień
    to ten chirurg chyba coś ściemnia.

    Z racji zawodu przechodzą mi prze ręce dokumenty różnego typu w
    ilościach hurtowych. Zwolnienie na jeden dzień nie jest jakimś białym
    krukiem.
    Albo w ciągu ostatnich miesięcy jakieś przepisy się zmieniły, albo co
    kraj to obyczaj.
    W kujawsko-pomorskim wystawiają zwolnienia na 1 dzień (i ZUS je
    akceptuje bo płaci za to zasiłki np. przedsiębiorcom, a ci są zawsze pod
    szczególnym nadzorem jak przychodzi o chorobowego)
    Jak miała gastro to mnie sama lekarka zapytała czy potrzebuję zwolnienie
    na ten dzień. Nie wzięłam bo dla jednego dnia mi się tych kwitów do ZUS
    nie chciało wypisywać. Ale mogłam dostać bez problemu.

    Pytanie - kto lekarzowi zabronił? Może to znowu jakieś prawo
    powielaczowe spod ręki kierownika/dyrektora ZOZu.

    Ja bym prosiła o odstawę prawną.
    Byłeś faktycznie niezdolny do pracy przez jeden dzień, więc o co chodzi?
    O ile pamiętam zwolnienie lekarz może wystawić 2 albo 3 dni wstecz więc
    jak wyjdziesz z przychodni to jeszcze klamka nie zapadła.
    Ja bym się awanturowała na Twoim miejscu.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813