  • Data: 2006-03-19 11:56:09
    Temat: Re: Zwolnienie lekarskie, kontrola z zakladu pracy
    Od: Olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Jotte* wypowiedziała te
    słowa:

    > Jak ktoś się sam podkłada, to trudno.
    > Mówię Ci, że jak ktoś naprawdę będzie chciał zamanipulować zwolnieniem
    > i zrobi to rozsądnie, to pracodawca praktycznie nie ma szansy mu tego
    > udowodnić. Przepis przepisem, a możliwość jego skutecznej realizacji
    > to zupełnie co innego.

    Może masz trudności z czytaniem ze zrozumieniem ale temat brzmi "jestem
    na zwolnieniu, pracodawca *zastał mnie* w nietypowej sytuacji". Ty zaś
    piszesz powieść szpiegowską.
    Problem nie w tym jak się urywać bądź nie dać kontrolować lecz w tym co
    grozi pracownikowi, u którego kontrola wykazała nadużycie zwolnienia
    chorobowego.

    > Wiem jakie są przepisy. I dlatego ująłbym to inaczej - jeśli
    > pracodawcy uda się złapać pracownika na używaniu czasu niezdolności do
    > pracy spowodowanej chorobą wg niego (tj. pracodawcy) niezgodnie z jego
    > przeznaczeniem, to może rozwiązać z nim stosunek pracy bez
    > wypowiedzenia. Sąd pracy oceni (ile oczywiście zostanie wniesiony
    > pozew), czy powód rozwiązania stosunku pracy był zasadny i
    > dostatecznie udokumentowany.

    Wcześniej twierdziłeś coś odwrotnego. Dobrze, że się uczysz.
    PS Pewnych teorii to by nawet J. Jończyk nie wymyślił ;-)

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: +48502defunk ||| JID: o...@j...org |||