  • Data: 2010-03-18 13:00:12
    Temat: Re: Zsuwający śnieg urwał rynny - nie ma winnego?
    Od: guzolot <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 17 Mar, 16:47, WS <L...@c...pl> wrote:

    > Rozumiem, ze to dach spadzisty, czyli najprawdopodobniej zle
    > zamontowane rynny. Nie maja prawa sie urwac - snieg powinien
    > przelatywac ponad nimi. Sam mam od ~8lat dom na wsi w gorach i ani ja
    > ani nikt z sasiadow nie usuwal sniegu i nie stracil rynien. Jak to
    > zamontowac wie kazdy wiejski dekarz samouk ;)
    > Po pierwsze przedluzenie polaci dachu nie ma prawa przecinac rynny
    > (wtedy nie przezyje pierwszych roztopow)
    >
    > http://www.galeco.pl/_img/pomoc_techniczna/1/1075823
    816_09636200.gif

    > WS

    Dach raczej nie jest spadzisty. Spokojnie można po nim chodzić bez
    żadnych szczególnych zabezpieczeń.
    Ja podejrzewam za słabą izolację na ostatniej kondygnacji. Gdy były
    mrozy śnieg się po woli roztapiał, woda ściekała do rynien i w nich
    zamarzała. potworzyły się duże sople. Myślę, że niektóre to ponad 1m.
    Przyszła odwilż i wszystko zjechało na poduszce wodnej zamiast topnieć
    powolnie. Czy rynny były źle zamontowane tego nie wiem. Fakt jest
    taki, że teraz nie ma części rynien i nikt się nie chce przyznać do
    winy.
    Dowiedzieliśmy się, że szkody spowodowane przez śnieg są wymienione w
    OWU. Tylko pytanie - dlaczego mamy płacić z własnego OC skoro albo
    administracja zaniedbała swoje obowiązki albo coś jest źle zrobione
    przez developera.
    Pozdrawiam
    Andrzej