    From: "Lech Wiktor Piotrowski" <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zrzeczenie sie dziedziczenia
    Date: Thu, 20 Oct 2005 14:30:54 +0000 (UTC)

    kam <#k...@w...pl#> napisał(a):

    > Konkubent nie jest spadkobiercą ustawowym

    ale AFAIK dziedziczyc moze...

    > A ewentualnego dziedziczenia z testamentu zrzec się nie można (czyli
    > nawet jeśli potencjalny spadkobierca ustawowy zrzeknie się
    > dziedziczenia, to może dziedziczyć na podstawie testamentu).

    Aha. Czyli jak po smierci "znajdzie sie" testament nowszy niz aktualny, to
    zrzeczenie nic nie daje. Czy mozna sie przed tym jakos zabezpieczyc? Rozumiem,
    ze nie za bardzo...

    > A czy może zrzec się osoba, która w chwili zawierania umowy nie jest
    > potencjalnym spadkobiercą ustawowym... Nie wiem, ale dlaczego nie...?

    Hmm, no jest napisane, ze spadkobierca ustawowy podpisuje umowe. Czyli jestli
    nim nie jest, to chyba umowa nie obowiazuje...

    LWP