  • Data: 2005-10-20 14:23:15
    Temat: Re: Zrzeczenie sie dziedziczenia
    Od: kam <#k...@w...pl#> szukaj wiadomości tego autora

    Lech Wiktor Piotrowski napisał(a):
    > czy umowe taka moze podpisac osoba, ktora w chwili obecnej nie posiada praw
    > spadkowych, ale po smierci spadkodawcy moze takich praw dochodzic (np.
    > udowodnienie konkubinatu)?

    Konkubent nie jest spadkobiercą ustawowym
    A ewentualnego dziedziczenia z testamentu zrzec się nie można (czyli
    nawet jeśli potencjalny spadkobierca ustawowy zrzeknie się
    dziedziczenia, to może dziedziczyć na podstawie testamentu).
    A czy może zrzec się osoba, która w chwili zawierania umowy nie jest
    potencjalnym spadkobiercą ustawowym... Nie wiem, ale dlaczego nie...?

    KG