    From: w...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zostałem wezwany jako świadek w nieznanej mi sprawie.
    Date: 26 Jul 2006 09:20:05 -0700

    > O co chodzi dowiesz się na sali sądowej. Być może znasz sprawę, (może
    > byłeś przesłuchiwany przez policję?) a tylko nie znasz nazwiska
    > oskarżonego. Albo oskarżonych jest kilka osób (może połączono różne
    > sprawy) a wpisano tylko jedno z nich, akurat tobie nieznane.

    To nie wchodzi w gre.

    > A jeśli naprawdę nic nie wiesz to właśnie to powiesz i koniec przesłuchania.

    Tylko obawiam sie że to jakaś bardziej zagmatwana sprawa jakich w
    mojej okolicy jest wiele. Znajomego posadzili za handel narkotykami
    którymi nie handlował z powodu zmowy paru osób które aby uniknąć
    kar (głównie za posiadanie narkotyków) podały go jako dilera. Wtedy
    też wzywano paru nieświadomych niczego świadków którzy zeznawali
    przeciwko niemu, bo bali sie kary za falszywe składanie zeznań.

    W art. 129. § 1 kodeksu karnego napisane jest, ze powinienem zostać
    powiadomiony w jakiej sprawie jestem wzywany. Czy wpisanie imienia i
    nazwiska wystarcza? W końcu chyba jestem wezwany w sprawie
    popełnienia jakiegoś przestępstwa, a nie bezpośrednio w sprawie
    osoby.