eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZniszczenia spowodowane przez remontujacych mieszkanie sasiadow › Re: Zniszczenia spowodowane przez remontujacych mieszkanie sasiadow
  • Data: 2004-09-29 09:31:55
    Temat: Re: Zniszczenia spowodowane przez remontujacych mieszkanie sasiadow
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Herbi wrote:

    > Z technicznego punktu widzenia, uszkodzenie zabezpieczeń topikowych nie
    > musi oznaczać od razu uszkodzenia/zniszczenia urządzeń w mieszkaniu. Skoro
    > opisujesz to w taki sposób, nasuwa się na myśl jedna z możliwości - zamiana
    > '0' - czyli na dwóch obwodach lokatorzy będą mieć pełne napięcie 400V - na
    > trzecim obwodzie wogóle nie będą mieć napięcia ;)
    > Ale taka sytuacja nie powinna mieć miejsca bez ingerencji w złączu lub
    > tablicy głównej całego budynku.
    > Inna historia to ...... odłączenie przewodu '0' w tablicy - wtedy następuje
    > /skok/ napięcia i ..... ;)
> [...]
    Nieprawda, tablica główna nie ma nic do rzeczy. Instalacja elektryczna
    budynku nie ma struktury gwiaździstej !. W większości bloków w moim mieście:
    Jedna klatka - 3 piony mieszkań. Każdy pion jest zasilany osobną fazą.
    Na każdym piętrze jest tablica z bezpiecznikami i licznikami podłączona
    do pionowej instalacji 3-fazowej.
    Do popsucia czegoś sąsiadowi ingerencja w tablicy głównej jest zbędna.
    Tam zresz?ą nie bardzo jest co popsuć, a gdyby komuś się jednak udało to
    efekty byłyby widoczne w minimum 1/3 mieszkań, a nie w jednym.

    Ps. też mi kiedyś sąsiad przy remoncie fazy pomylił. Akurat pisałem
    pracę dyplomową. Uch, ale była awantura.

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919