  • Data: 2005-09-16 13:05:29
    Temat: Re: Zniesienie współwłasności na nieruchomości
    Od: "XYZ" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy w sytuacji takiej "jeszcze czystej" hipoteki można coś z tym zrobić ?
    > myślałem o wzięciu kredytu by spłacić ten ZUS...

    Nie spotkałam się z sytuacją, aby bank udzielił kredytu pod zastaw udziału w
    nieruchomości. Bank taki udział traktuje jako coś niesprzedawalnego, a więc
    nic niewarte zabezpieczenie.

    Po drugie - jezeli masz zaległosci w ZUS, tzn. ze prowadziłeś DG lub
    prowadzisz, a wtedy bank zażyczy sobie zaświadczenia o niezaleganiu.

    > Może jest jakieś wyjście ?

    Napisać do ZUSu podanie o rozłożenie na raty.

    Poza tym nie ma przeszkód, abyś spłacał ten dług, choćby to było 50 zl
    tygodniowo. Najlepiej na konto ZUS, nie na konto poborcy. Wtedy wpłata
    będzie zaliczona na poczet należności głównej i odsetek, a nie od razu na
    koszty egzekucyjne.