  • Data: 2023-09-01 22:10:28
    Temat: Re: Znalazł się pieszy!
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.09.2023 o 12:33, J.F pisze:
    > -system "all red" - na jezdni sie pali stale czerwone.
    > jak samochód sie zbliza, to mu sie zapala zielone.
    > czasy tak dobrane, ze jak jedzie 50km/h, to nawet nie musi hamowac.

    U nas takie zrobili. Noc. Pusto. Jedziesz na pewniaka te 50 km/h, bo się
    zmieni. I nagłe hamowanie. Bo pieszy nacisnął, ale nie poczekał i już
    dawno poszedł, a system wyświetlił zielone, to się nie przełączy na
    zielone dla samochodów.

    > -drobne przeciwienstwo - samochodom pali sie zielone.
    > ale jest radar czy petle indukcyjne, i jak za szybko jedzie, to mu
    > sie zapala czerwone.
    > Tylko mam nadzieję, ze zielone dla pieszych włączają z odpowiednim
    > opóźnieniem, albo wcale ...

    Koło mnie jest taki wynalazek. Skrzyżowanie jest takie trochę
    przesunięte i to drugie światło zapala się na czerwone, jak pierwsze
    przejedziesz za szybko. Dopuszczalna jest 50 km/h, ale tam radar jest
    chyba na mniej ustawiony. I teraz są dwie taktyki. Albo jedziesz 30 km/h
    i przejedziesz, albo dojeżdżasz te około 50 km/h i dodajesz maksymalnie
    gazu by przeskoczyć na żółtym to drugie światło. Tylko czekam, aż ktoś
    się tam zabije.

    --
    (~) Robert Tomasik