    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znak towarowy (TM)
    Date: Fri, 5 Oct 2007 16:45:02 +0200

    On Thu, 4 Oct 2007, Roman Rumpel wrote:

    > Ja naprawdę nie czuję ( bez żadych złych zamiarów) co masz na myśli pisząc o
    > zastosowaniu informacyjnym. Dlatego rozpiszę sytuację na 3 możliwe przypadki.
    >
    > Napisze więc tak - jesli zadajesz komuś pytanie i wskazujesz, ze coś ma mieć
    > parametry takie jak ...(tu znak towarowy), to nie naruszasz cudzego prawa,
    > ale wynika to nie z jakiegoś dozwolenia ustawowego, ale a contrario z zakresu
    > wyłaczności przyznanego ustawą - po prostu takie uzywanie znaku nie jest
    > używaniem, na które przyznawana jest wyłączność.

    No tyle i tylko tyle uznaję za "informację".
    Rozumiem że domniemanie iż ta informacja nie może dotyczyć reklamy
    itp. INNEGO towaru nie jest oczywiste, ale IMO tak trzeba przyjąć.
    Spytaj jakiegoś księgowego, ktory do zeszłego roku zajmował się
    kwalifikacją zdarzeń dla celów podatkowych :) to Ci wyjaśni :)

    > Z kolei jeśli sprzedajesz coś i mówisz, ze Twój towar ma parametry takie jak

    ...to oczywiście nie stanowi celu informacyjny wyrobu zastrzeżonego,
    lecz (cel) reklamowy mojego wyrobu.

    > ...( tu znak towarowy) to z całą pewnością wchodzisz w zakres wyłączności

    Oczywiście. Bo to nie jest "goła informacja", jak ująłem.

    > I trzecia sytuacja kiedy używasz nzaku wskazując że Twój towar to częsci
    > zamienne umożliwiające naprawę (tu znak towarowy najlepiej w dopelniaczu)

    :)
    Dobra.
    "Nie wymaga zgody używanie znaku w celach informacyjnych dotyczących
    wyłącznie produktu którego dotyczy", lepiej? ;)

    pzdr, Gotfryd