  • Data: 2008-10-15 16:02:25
    Temat: Re: Znak szczegółowy odwołuje znak strefowy?
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z środa 15 październik 2008 11:46
    (autor LukaszS
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gd4e5j$ug8$1@news.onet.pl>):

    > Pytanie, jak to jest prawnie: Czy znak/przepis szczegółowy odwołuje znak
    > ogólny. Z jednej strony znak szczegółowy (np. światła) odwołuje ogólną
    > zasadę pierwszeństwa z prawej strony,

    Ale tylko dlatego, że jest tak napisane w PoRD.

    Art. 5.
    1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani
    stosować
    się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujące ruchem lub
    upraw-
    nione do jego kontroli, sygnałów świetlnych oraz znaków drogowych, nawet
    wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób zachowania niż nakaza-
    ny przez te osoby, sygnały świetlne lub znaki drogowe.
    2. Polecenia i sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do
    jego kontroli mają pierwszeństwo przed sygnałami świetlnymi i znakami
    dro-
    gowymi.
    3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi regulującymi
    pierwszeństwo przejazdu.

    A nic tu nie ma o znak strefy kontra zwykły. Więc wg mnie działa strefa,
    tylko wskazane są miejsca parkingowe.

    > a znak ograniczenia prędkości
    > postawiony w mieście odwołuje znak ograniczenia prędkości umieszczony pod
    > tablicą z nazwem miasta.

    No bo to ten sam znak, no nie? Więc jak masz najpierw 50, a potem 40 a potem
    30, to to to samo, tylko zmienia.

    --
    Tristan