  • Data: 2008-10-16 09:49:15
    Temat: Re: Znak szczegółowy odwołuje znak strefowy?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 15 Oct 2008, LukaszS wrote:

    > No nie dokońca. Znak ograniczenia prędkości (np. 40) pod tablicą z nazwą
    > miasta informuje, że obowiązuje w całym mieście. Czyli - inaczej mówiąc - w
    > strefie. Jeśli w tej strefie, na jakiejś ulicy jest znak 70, to znaczy, że ta
    > 70 "przykryła" ograniczenia narzucone na strefę. Czy tak samo działa to w
    > przypadku znaku ograniczonego parkowania w strefie? A jeśli nie, to dlaczego?

    IMO problem jest inny.
    Czy strefa płatnego parkowania określa *miejsce*, w którym można stanąć?
    Inaczej mówiąc, czy tylko dlatego, że wjechałeś do takiej strefy, możesz
    stanąć na środku jezdni albo na torach tramwajowych?

    A znak "P" określa właśnie MIEJSCE.

    Jak na mój gust, owe oznaczenia dotyczą zupełnie nie wpływających
    na siebie wartości, jak to sie określa: są ortogonalne.
    "Strefa" oznacza obszar w którym, JEŚLI się parkuje, należy się
    zapłata. NIE określa, czy w danym miejscu WOLNO zaparkować (z tego
    wychodzi, że za zaparkowanie w złym miejscu należy się i zapłata
    i mandat za złe parkowanie).
    Zaś znak D-18 określa MIEJSCE przeznaczone do parkowania, dla odmiany
    zupełnie nie wnikając w to czy owo miejsce jest "strefowe" czy nie.

    pzdr, Gotfryd