    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 23 Aug 2013 20:51:49 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Znak pół dla pieszych pół dla rowerzystów

    On Fri, 23 Aug 2013, RadoslawF wrote:

    > Jasne takiego rowerzystę na chodniku pieszy może zadeptać na śmierć,

    Raczej miał na myśli pieszego, z tą głową w chodniku.

    Skądinąd zasadnie - bo w razie kolizji z czymkolwiek jadącym, roweru
    nie wyłączając (rolkarza i deskorolkarza takoż), to pieszy powinien
    mieć kask, bo to on jest podatniejszy na "przywalenie jak deska",
    jeśli dostanie silny cios.
    Ale *KASK*, najlepiej taki budowlany, a nie symulator ze styropianu ;)
    Jadący po pierwsze widzi że już w coś przywala, a chowanie głowy
    jest odruchowe (owszem, zdarza się że nie wyjdzie, ale to wyjątek
    a nie reguła).

    Stąd bardzo wiele poważnych wypadków właśnie na przejściach dla
    pieszych, wcale nie od uderzeń przez rowerzystę.

    pzdr, Gotfryd