    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zmiania warunków pracy- czy da sie przed tym wybronic?
    Date: Sun, 15 Jun 2008 16:11:23 +0200

    W wiadomości news:g33543$e3v$1@inews.gazeta.pl DysoN <d...@s...ru>
    pisze:

    > Sytuacja wyglada tak, ze pracodawca (urzad publiczny) chce pracwonikowi
    > zmienic zakres obowiazkow pracy w ten sposob iz nowy zakres obowiazkow
    > jest w zasadzie diametralnie rozny od wykonywanej obecnie pracy.
    > Spowodowane to jest odejsciem z pracy innego pracownika.
    > By przejac nowe warunki pracy i wykonywac dobrze prace nalezaloby poznac
    > tony nowych regulacji prawnych, przejsc najpewniej pewne szkolenia by
    > nabrac nowych umiejejentosci i rozeznania w nowej dziedzie.
    To plus. Nabrać nowych umiejętności i wiedzy to zawsze jest dobrze.
    Zwiększa to twoją wartość i możliwości na rynku pracy i nie tylko.
    Uczyć się warto.

> [...]
    > rozny od potencjalnych nowych obowiazkow.
    > Po przeczytaniu kodeksu pracy wiem ze pracodawca moze przedstawic
    > pracownikowi nowy zakres obowiazkow a ten moze je przyjac lub odmowic.
    > Odmowa wiaze sie z mozliwoscia wypowiedzenia umowy o prace przez
    > pracodwace. Jest to calkiem logiczne i ja to rozumiem. Staram sie jednak
    > znalezc jakies przepisy ktore pozwolily by jakos odrzucic nowe obowiazki i
    > pozostac przy starych (zachowujac prace) ze wzgledu na nieprzystajace nowe
    > obowiazki i duza odpowiedzialnosc do aktualnego stanu wiedzy. Czy cos
    To nie całkiem tak. Pracownik ma na umowie określone stanowisko/charakter
    zatrudnienia. Zakres obowiązków wiąże się ze stanowiskiem, ponadto musi
    odpowiadać kwalifikacjom pracownika.
    Nie można tak sobie zmienić zakresu obowiązków na kompletnie inne. Z tego co
    piszesz wnioskuję, że konieczne jest tzw. wypowiedzenie zmieniające (zmiana
    warunków pracy i płacy).
    Niestety nie ma przepisów pozwalających skutecznie bronić się przed tym
    inaczej niz odmawiając.

    --
    Jotte