    From: "news.tpi.pl" <r...@b...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zmiana pierwszego imienia na imi? z bierzmowania
    Date: Fri, 27 Oct 2006 22:35:21 +0200

    Igor wrote:
    > Nie posiadam
    >
    > Sprawy te reguluje reguluje ustawa z dnia 15 lisopada 1956 r. o zmianie
    > imion i nazwisk (tekst jednolity - Dz.U. z 1963 r. Nr 59, poz 328 z pó 1/4 n
    > zm.). W praktyce mo?e byae trudno uzasadniae taki wniosek, gdy? zmianie
    > podlegaj? przede wszystkim gdy wnioskodawca nosi nazwisko lub imi?:
    > - o?mieszaj?ce albo nie licuj?ce z godno?ci? cz?owieka,
    > - o brzmieniu niepolskim,
    > - posiadaj?ce form? imienia (nazwisko),
    > - a tak?e, je?li wnioskodawca pragnie zmieniae swoje nazwisko (lub imi?) na
> [...]

    Zastanawiam się jak należy rozumieć ostatni punkt, który mówi, iż mogę
    zmienić swoje imię na to, którego "od wielu lat używam"? Co to znaczy,
    że "używał od wielu lat", w jakich okolicznościach? Czy ktoś to będzie
    tak naprawdę weryfikował?
    Jeśli ustawa nie wyklucza innych możliwości to rzeczywiście mogę napisać
    prawdę. Tylko pewnie to trudniej, o ile w ogóle, przejdze, prawda? ;)
    Chce znaleźć możliwie najsilniejsze uzasadnienie, dzięki któremu nie
    powinienem mieć kłopotów z realizacją mojego zamierzenia.

    Proszę o dalsze wskazówki.

    Pozdrawiam.