  • Data: 2008-04-05 15:08:33
    Temat: Re: Złodziej internetu
    Od: Mikaichi <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Marcin Gryszkalis napisał:

    > Nie chodzi o moją wygodę, czy zdajesz sobie sprawę, że bez analizy ruchu nie
    > byłbym w stanie utrzymać poprawnego stanu sieci. Nie mam na mysli kwestii
    > prawnej tylko techniczą.

    Analiza ruchu nie oznacza przyzwolenie na czytanie cudzej korespondencji.

    > Tak jak supermarket nagrywa to co się dzieje w sklepie i ma własnych
    > ochroniarzy, którzy wstępnie weryfikują czy klient nie robi czegoś
    > podejrzanego. Równie dobrze mógłbyś oczekiwać, że sklep będzie wzywał
    > policję do każdego podejrzanie zachowującego się klienta.

    Ale sa szczegolowe przepisy czego _NIE WOLNO_ ochronie sklepu ani
    wlascicielowi sklepu (np. wlasciciel nie moze wprowadzic wlasnej
    konstytucji na terenie sklepu ;))

    > Ciekaw jestem co powiesz na kwestię serwera pocztowego, który analizuje
    > treść (!) korespondencji aby wykryć wirusy i spam, co gorsza podsyła
    > administratorowi do analizy kopie listów, które mechanizmy heurystyczne
    > uznały za podejrzane nie mogąc jednak zakwalifikować ich jednoznacznie.

    Cóż, jesli admin czyta takie listy to jest to naruszenie prawa.

    > Co
    > więcej składowane w kopiach zapasowych. Tak funkcjonuje większość serwerów.

    A co ma wykonywani ekopii zapasowej do czytania korepondencji.

    ??