  • Data: 2008-04-05 14:54:19
    Temat: Re: Złodziej internetu
    Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa wrote:

    > Jeśli odczytują treść, to owszem, mogą być nielegalne.

    No to mamy kolejny martwy przepis, bo jego egzekucja spowodowałaby
    zamknięcie większości sieci.

    > Nie możesz ignorować prawa tylko dlatego, że jest dla ciebie niewygodne.

    Nie chodzi o moją wygodę, czy zdajesz sobie sprawę, że bez analizy ruchu nie
    byłbym w stanie utrzymać poprawnego stanu sieci. Nie mam na mysli kwestii
    prawnej tylko techniczą.

    Tak jak supermarket nagrywa to co się dzieje w sklepie i ma własnych
    ochroniarzy, którzy wstępnie weryfikują czy klient nie robi czegoś
    podejrzanego. Równie dobrze mógłbyś oczekiwać, że sklep będzie wzywał
    policję do każdego podejrzanie zachowującego się klienta. Tylko weź jeszcze
    pod uwagę skalę problemu (miliony pakietów na minutę).

    Ciekaw jestem co powiesz na kwestię serwera pocztowego, który analizuje
    treść (!) korespondencji aby wykryć wirusy i spam, co gorsza podsyła
    administratorowi do analizy kopie listów, które mechanizmy heurystyczne
    uznały za podejrzane nie mogąc jednak zakwalifikować ich jednoznacznie. Co
    więcej składowane w kopiach zapasowych. Tak funkcjonuje większość serwerów.

    pozdrawiam
    --
    Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3
    jabber jid:m...@f...pl, gg:2532994