  • Data: 2010-04-14 10:51:01
    Temat: Re: Zgubiono kartę pacjenta - co dalej?
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Herald wrote:

    > Przecież WYNIKI MOICH BADAŃ są moją własnością, a nie jakiegoś
    > lekarza czy jakiegoś szpitala.
    > Z wynikami jak idę do lekarza - to on sobie albo kseruje, albo
    > przepisuje cos z tych wyników. Oryginał oddaje mi. Podobnie jak
    > opisał to Jureq.

    No właśnie nie ;-)

    Przychodząc do szpitala, przychodzisz żeby cię wyleczyli. Jak to zrobią
    - to już ich sprawa.

    Nie przychodzisz na 14 pomiarów temperatury, 2 TK, 3 morfologie, 3
    mocze, dwa gazy itd.

    NFZ zamawia leczenie jednostki chorobowej, i cześć. Jak szpital musi
    wykonać 300 badań a nie 10, to NFZ-tu nic nie interesuje. Płaci
    ustaloną stawkę za pacjenta z daną chorobą.
    Jak szpital będzie zatrudniał jasnowidza, to może wcale badań nie
    robić. No, to duże uproszczenie bo wchodzą wtedy jeszcze zalecenia i
    schematy.

    Inna sytuacja jest w przychodni, gdzie rzeczywiście przychodzisz na
    wizytę i na badania.

    Coś jak z okresowym badaniem technicznym samochodu. Facet robi pomiary,
    spaliny, amory, ale na wyjściu dostajesz tylko pieczątkę. Ale jeśli
    pójdziesz żeby ci poszarpali kółkami bo się coś telepie i zapłacisz za
    to badanie - to dostaniesz wynik.

    --
    Pozdro
    Massai