  • Data: 2007-02-26 09:45:36
    Temat: Re: Zgodność z konstytycją
    Od: Olgierd <n...@o...bblog.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 26 Feb 2007 09:52:04 +0100, ksli napisał(a):

    > skoro samo stwierdzenie niezgodności z konstytucją nie stanowi podstaw
    > do dochodzenia odszkodowania z tytułu deliktu legislacyjnego - tak
    > kiedyś wyczytałem na stronach TK to co jest taką podstawą?

    Poniesiona szkoda.
    TK rokrocznie uchyla kilkadziesiąt przepisów, mnie dotyczy tak ogólnie
    1-2 rocznie. To co, miałbym składać kilkadziesiąt pozwów do sądów?

    > oj coś mi się wydaje, że ochrona praw jednostki przed złym prawem jest u
    > nas mocno niewłaściwa

    Tu masz rację. Zdecydowanie 1) sądy powszechne boją się stosowania
    konstytucji wprost 2) słaba jest instytucja skargi konstytucyjnej.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ==> http://olgierd.bblog.pl <==