    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zgoda na budowę wybudowanej łazienki?
    Date: Wed, 14 Apr 2004 19:55:54 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@217.99.219.204

    Użytkownik "Tobi" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:c5j7pk$kg4$1@news.onet.pl...

    Ja bym rzeczonemu urzędnikowi odpisał, że Ty otrzymałeś mieszkanie w takim
    stanie, jak jest obecnie i nie posiadasz żadnej dokumentacji w tej
    sprawie. Jeśli urząd nadal będzie twierdził, że w tym wypadku doszło do
    tzw. samowoli budowlanej, to na Twoim miejscu powiadomił bym prokuraturę o
    podejrzeniu popełnienia przez poprzedniego właściciela takiego
    przestępstwa. Prokuratura sprawę szybko umorzy z powodu śmieci sprawcy i
    sprawa się w tym zakresie wyjaśni.

    Ale nie zmieni to problemu z przywróceniem do stanu zgodnego z prawem.
    Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego powinien wydać w tej sprawie
    decyzję określającą, że jest źle i co jest źle. Wówczas właściciel
    mieszkania będzie musiał niestety na własny koszt zrobić tak, by było
    dobrze. Nie wiem kto jest tym właścicielem. Piszesz, że mieszkanie
    przekazywał Ci jakiś urzędnik, z czego mogę tylko przypuszczać, ze to
    jakiś kwaterunek.

    Co do uzyskania planu, to podejrzewam, ze teraz może być już kłopot. Bo
    kto narysuje Ci plan łazienki sankcjonujący obecny stan rzeczy, skoro jak
    twierdzisz zagraża on życiu.