  • Data: 2004-04-14 11:40:18
    Temat: Zgoda na budowę wybudowanej łazienki?
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!
    Sprawa wygląda tak: jakieś 5 lat temu otrzymałem mieszkanie z Urzędu
    Miasta. Poprzedni lokator zrobił łazienkę z wc. Ktoś się obudził w
    Urzędzie Miasta i przysłali mi dzisiaj pismo z wezwaniem do okazania
    planu, pozwolenia i tym podobnej dokumentacji na budowę rzeczonej
    łazienki. Lokator, który ową łazienkę budował już nie żyje, nie wiem
    czy jakaś dokumentacja w ogóle była. Po telefonicznym przedstawieniu
    sprawy otrzymałem informację, że muszę taką zgodę uzyskać. Będzie się to
    wiązało z przedstawieniem planu (? - plan to chyba nieodpowiedni termin
    do konstrukcji już istniejącej) itp.

    Pytanie brzmi: czy konsekwencje wybudowania łazienki lub przyszłe koszty
    wykonania dokumentacji ponoszę ja jako obecny lokator, poprzedni
    lokator, który łazienkę wybudował, a może urzędas, który przekazał mi
    mieszkanie z nielegalnie wybudowaną łazienką i kominem "wentylacyjnym"
    podpiętym do pieca sąsiada, co groziło zaczadzeniem mojej rodziny (ale
    to inna kwestia)?

    Urzędasy powiedziały, że brak owej dokumentacji spowoduje nakaz
    zlikwidowania łazienki, wobec czego pytanie kolejne brzmi jak wygląda
    sprawa wykonania takiego nakazu - ja rzecz jasna nie wpuszczam do domu
    nikogo bez ważnego nakazu prokuratora.

    Wszelkie wskazówki mile widziane.

    --
    Tobi