eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZgloszenie zmiany numeru telefonu firmowego › Re: Zgloszenie zmiany numeru telefonu firmowego
  • Data: 2007-09-12 06:57:51
    Temat: Re: Zgloszenie zmiany numeru telefonu firmowego
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Wed, 12 Sep 2007 03:26:33 +0200, alex napisał(a):


    >> 1 i 2 musisz. 3 - nie pamiętam.
    >
    > wprowadzasz w błąd!
    > od kiedy to numer telefonu podlega obowiązkowi zgłoszenia do ewidencji i
    > skąd pomysł aby go aktualizować?

    Nie wprowadzam w błąd.

    1. EDG
    Kobe popełnił jeden zasadniczy błąd w przytoczonym cytacie z UPDG, więc
    podaję w postaci poprawnej

    Art. 7d. 1. Przedsiębiorca jest obowiązany zgłaszać organowi ewidencyjnemu
    zmiany stanu faktycznego i prawnego odnoszące się do przedsiębiorcy i
    wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, w zakresie danych
    zawartych w zgłoszeniu, o którym mowa w art. 7b ust. 2, powstałe po dniu
    dokonania wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, w terminie 14 dni
    od dnia powstania tych zmian, a także informację o zaprzestaniu
    wykonywania działalności gospodarczej. Do zgłoszenia zmian stosuje się
    odpowiednio przepisy art. 7b ust. 1-3 oraz art. 7c.

    Kobe słowo "którym" błędnie zastąpił przez "których". A poprawna forma
    oznacza, że jeśli w zgłoszeniu podano więcej informacji niż wymaga tego
    ustawa, to też trzeba ich zmianę zgłaszać. Nie ma jakiegoś ustalonego
    wzoru zgłoszenia. Jeśli poszukasz na przykład w googlach to znajdziesz
    jednak mnóstwo takich formularzy przygotowanych przez urzędy. Na
    większości z nich jest pole typu "telefon kontaktowy". Jego podawanie jest
    nieobowiązkowe, ale jak ktoś poda to zgodnie z ustawą ma potem obowiązek
    zgłaszać jego zmianę.

    Jakbyś przeczytał moją pierwsą odpowiedź na post kobe to byś zauważył, że
    pytałem go gdzie podawał telefon.

    2. NIP-1 pole B.6.60 - telefon

    I znów wypełnianie tego pola jest nieobowiązkowe, ale jak ktoś wypełnił to
    przykro mi, bo mamy:

    Ustawa z dnia 13 października 1995 r. o zasadach
    ewidencji i identyfikacji podatników i płatników

    Art. 9. 1. Podatnicy mają obowiązek aktualizowania danych objętych
    zgłoszeniem identyfikacyjnym przez dokonanie zgłoszenia aktualizacyjnego
    do właściwego naczelnika urzędu skarbowego określonego w art. 4:

    1) wymienieni w art. 6 ust. 1 - nie później niż w terminie 14 dni od dnia,
    w którym nastąpiła zmiana danych;

    2) wymienieni w art. 6 ust. 2-7 - nie później niż w terminie 30 dni od
    dnia, w którym nastąpiła zmiana danych, z zastrzeżeniem ust. 1a;

    3) wymienieni w art. 6 ust. 8 - wraz ze złożeniem pierwszej w roku
    podatkowym deklaracji podatkowej lub w terminie dokonania pierwszej w
    roku podatkowym wpłaty podatku.

    3. ZUS ZFA - pole VI.07
    ZUS ZUA - pola XII.07, XIII.07 i XIV.07

    Tak jak napisałem wyżej nie chce mi się sprawdzać czy gdzieś w jakiejś
    ustawie jest zapisany obowiązek zgłaszania zmian na tych polach. Jak znam
    życie to tak.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1