    From: SQLwiel <n...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zdjecie z fotoradaru - dwóch sprawców
    Date: Wed, 06 Oct 2010 20:47:13 +0200

    W dniu 2010-10-06 20:28, spp pisze:

    > Nie, jest dokładnie odwrotnie.
    > Źle by było właśnie wtedy gdyby władza zawsze wiedziała co się wokół
    > ciebie dzieje. Jednak tutaj sam o siebie musisz dbać.

    Zacznijmy od tego, że samochód, to zwykły przedmiot codziennego użytku.
    Niczym nie różni się istotnie od np. siekiery. W szczególności też nim
    można zabić.
    Wprowadzenie obowiązku rejestracji i ewidencji już jest nadużyciem ze
    strony państwa. A dlaczego nie rejestrować i ewidencjonować siekier?
    (Odpowiem: bo siekier się z sobą (poza specyficznymi miejscami) nie nosi!)
    Numer rejestracyjny jest tylko po to, aby policja mogła łatwiej dopaść
    właściciela pojazdu którym popełniono wykroczenie/przestępstwo.
    Zauważcie ile pieniędzy trzeba wydać, aby mieć "zarejestrowane auto".
    U nas ta hołota zwana rządem poszła jeszcze dalej - wymusza na
    właścicielu przedmiotu codziennego użytku, aby prowadził ewidencję komu
    rejestrowanego przedmiotu użyczał.
    To jest postawienie sprawy na głowie. To założenie, że każdy przedmiot
    typu "auto" jest potencjalnym narzędziem zbrodni (, a każdy obywatel -
    przestępcą). No, może i jest. Ale nie bardziej, niż siekiera. Wszak
    zabić można i kartą do gry.
    Aż dziwne, że po urodzeniu nie mamy wszyscy zdejmowanych do policyjnej
    kartoteki odcisków palców... Tylko na razie. Doczekamy się. Postawię
    palec. ;)
    To założenie, że wszyscy są przestępcami i trzeba ich mieć pod lupą,
    trzeba uruchomić potężny aparat urzędniczy po to, aby policja łatwiej
    mogła odszukać właściciela przedmiotu i żądać od niego wskazania sprawcy.
    Normalne byłoby, że w przypadku popełnienia przestępstwa policja
    poszukuje sprawcy, a nie zawraca sobie głowy właścicielem, ani nie
    zawraca głowy właścicielowi.

    Chcecie być bydłem prowadzonym na postronku, owcami, które się goli (a
    nie strzyże) - Wasz wybór. Ja zbieram kasę i wypieprzam na Tonga. ;)
    Dlatego na Tonga, bo nie da się dalej.

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.