  • Data: 2006-10-14 06:16:06
    Temat: Re: Zdarzenie w szkole i odszkodowanie
    Od: "tokaj1" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To nauczyciele muszą mieć OC ???? Kto je opłaca? Sam nauczyciel? MEN?

    W zasadzie powinien sam nauczyciel ale zazwyczaj firmy ubezpieczeniowe
    ubezpieczając uczniów od NW oraz grupowo nauczycieli, polisę OC daja
    gratis.

    > To kurna - zarabiający dziesiątki tysięcy lekarze nie muszą mieć OC - a
    > nauczyciel z kilkuset złotową pensją (góra tysiąc kilkaset) musi mieć OC??

    zarobki nie mają tutaj znaczenia. Liczy sie odpowiedzialność i
    ryzyko powstania takiej odpowiedzialności. Mają więc kierowcy bo
    wiadomo, lekarze tez wiadomo, nauczyciele bo właśnie odpowiadaja za
    ucznia a tam o problem jak widac nie tródno. Podobnie rolnicy np. za
    szkody wyrządzone przez zwierzeta (krowa wyskoczy na szosę kto ma
    zapłacić wtedy za zniszczony samochód jeżeli nie ma Auto casco?.
    Odp. Idzie z OC rolnika. Ot po ktrótce mam nadzieje wyjaśniłem
    zasady funkcjonowania polisy OC. Radze zapoznać się z tematem bo
    ponad 90% zadowala sie mikrym odszkodowaniem zw ramach NW nie wiedząc,
    że conajmniej 10 razy tyle mogą sie domagać z OC.