  • Data: 2006-10-12 22:08:17
    Temat: Re: Zdarzenie w szkole i odszkodowanie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Szerr" <s...@g...peel> napisał w wiadomości
    news:bop1088blu93$.rbc1lqrzd41f$.dlg@40tude.net...
    >> Art. 210 kk
    > Jak dowiedziesz zamiar porzucenia?

    Nie, no faktycznie to w tym wypadku niemożliwe :-) Można założyć, że porzucił te
    dzieci z zamiarem opiekowania się nimi ... wirtualnie.

    A poważnie, to ja jedynie wskazałem na możliwość - że istnieje taki aspekt tej
    spraw - a nie twierdzę, że do przestępstwa doszło. Oczywiście, można wymyślić
    cały szereg powodów, z których do przestępstwa w tym wypadku nie doszło.
    Począwszy od chwilowej niedyspozycji nauczyciela, który poszedł szukać pomocy u
    pielęgniarki (to wyjaśnia jej nieobecność), a charakter tych niedomagań był
    taki, że da się dowieść chwilowej niepoczytalności. Poprzez działanie w stanie
    wyższej konieczności przejawiające się tym, że porzucił dzieci w celu uratowania
    umierającej nieopodal staruszki aż po bardziej prozaiczne powody, jak to, że
    został porwany.