  • Data: 2007-11-06 13:05:31
    Temat: Re: Zażalenie na pracę adwokata
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jakub Mendys pisze:
    > Latem zeszłego roku udzieliłem pełnomocnictwa adwokatowi do
    > reprezentowania mnie przed sądem. Niestety po zainkasowaniu opłaty
    > (przelewem, bez rachunku, faktury itp) pani mecenas przestała się
    > całkowicie interesować sprawą

    Aktualnie to adwokaci większy interes mają w przegraniu sprawy - kasa
    bez wysiłku, kolejna za apelację pobierana zwykle osobno. Konsekwencje w
    praktyce żadne.

    > jedno pismo, nie raczyła nawet terminowo odpowiadać na moje pytania,
    > nie stawiała się na rozprawach. Bezczynność nie przeszkadzała jej
    > natomiast zażądać podwojenia stawki za udzielenie pełnomocnictwa.

    Bo adwokaci mają swój kodeks etyczny i go skrupulatnie przestrzegają.
    Adwokat, który chciałby ci wyświadczyć usługę lepiej, taniej, szybciej
    i, najważniejsze, należność pobrać w zależności od wyniku swojej pracy
    działa nieetycznie. Etycznie działa ten, kto pobiera należność bez
    względu na rzetelność.

    Nie proś o wyjaśnienie, bo tego logicznie nie da się wyjaśnić.

    > Złożyłem w sądzie wniosek o przywrócenie terminu, ale sędzia mimo
    > okazywanych chęci nie znalazł podstaw do pozytywnego rozpatrzenia
    > wniosku. Tym samym odpowiedzialność za pomyłkę pani mecenas spadła na
    > mnie, a pani mecenas przestała reagować na moje telefony.

    No wiesz, wykonał wszystko do czego jest zobowiązany. Pobrał należność.

    Skargę na działania adwokata można wnieść do dziekana okręgowej rady
    adwokackiej. W praktyce równie dobrze można tę skargę wnieść
    bezpośrednio do kosza.

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.