    From: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zażalenie do Wydziału Ksiąg Wieczystych
    Date: Thu, 22 Jan 2004 12:41:37 +0100

    Użytkownik "Boa" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bunt96$lks$1@news.mch.sbs.de...
    > Wydział Ksiąg Wieczystych uważa, że za wpis hipoteki do KW (nabycie
    > spółdzieczego własnościowego prawa do lokalu, rynek wtórny) należy się im
    > 1/10 wpisu stosunkowego. Ja uważam (włącznie z notariuszem), że powininem
    > zapłacić 1/20. Umówiony jestem już na rozmowę z sędzią, ewentualnie po tej
    > rozmowie napiszę zażalenie.
    >
    > W związku z tym, że zależy mi na szybkim uzyskaniu w/w wpisu, czy ma
    > znaczenie, czy dopłacę brakującą kwotę mimo zażalenia, żeby mogli
    rozpocząć
    > procedurę zakładania KW i wpisania do niej hipoteki, czy lepiej nie
> [...]

    nic nie dostaniesz, bo nie masz racji. :-) Owszem poprzednio, w skutek
    stosowania błędniej interpretacji pobierano 1/20 wpisu. Obecnie obowiązuje
    nowa, prawidłowa interpretacja przepisu z której wynika, ze pobierać się
    winno 1/10 wpisu.

    Poza tym jak nie zapłacisz, to sąd nic nie zrobi. Taki przepis. Dlatego, jak
    zalezy ci na szybkim wpisie to płać bez gadania. Jak się zażalisz to sprawa
    pójdzie wyżej, okrag rozstrzygnie, zwróci, razem circa about 2 miesiące. A
    przez ten czas sąd nic nie zrobi.

    co do zwrotu nadpłaty... niby jest to możliwe, jak przewodniczący zażadzi
    zwrot nadpłaconej kwoty przy wydawaniu postanowienia. Wtedy w zasadzie w
    kasie wypłacają od razu...