    From: alojzy nieborak <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zawiadomienie obajtka
    Date: Mon, 3 Jun 2024 16:05:17 +0200

    W dniu 2024-06-03 o 15:33, J.F pisze:

    > A gdzie pracowali?
    > Bo ja coś pamiętam, ze drogi nam mieli robić, ale to chyba blizej
    > 2012, i raczej Chinczycy niż Koreanczycy płn.

    A to chińczycy i nie robole tylko główni nadszyszkownicy mieli
    organizować budowę dróg. Nie znaleźli PL podwykonawców i temat zdechł.
    Gdyby polacy zgodzili się na współpracę z chińczykiem, nie mogli by
    wałów kręcić, zwinąć kasy za robotę i dać nogę do ciepłych krajów.
    Było ileś przypadków podwójnego płacenia robolom przez GDDKiA, raz
    płacono pośrednikom, a gdy ci zniknęli z kasą, GDDKiA musiała zapłacić
    drugi raz pracownikom:) Ładne ajwaje:)
    Dla tych z pamięcią chomika słowo o kryształach pełoskich:
    cyt.
    Wszakże praktyka, związana chociażby z realizacją autostrad przed
    turniejem EURO 2012 (wykonawcy nie płacili podwykonawcom za wykonane
    usług, pomimo że sami zapłatę otrzymali) dowodzi, że pewna regulacja
    publicznoprawna dotycząca relacji, wykonawca podwykonawca jaka zachodzi
    w ramach realizacji związanych z wykonywaniem zamówień publicznych, może
    okazać się niezbędna ....

    Rydzeusz trąbił o wałach z pół roku, ale kto tam ogląda TV klerykalną:)

    > A warunki w NK ... troche wiemy, trochę się domyślamy, i z tego
    > wynika:
    > -to dla nich duża ulga do "normalnego" kraju wyjechać?
    > -czy duży stres, bo nie wiadomo, co się "nadzorcom" nie spodoba, a w
    > Korei rodziny zostały na zakładników,
    > -skoro władze nikogo nie wypuszczają ... to samych szpiegów nam
    > przysłali :-)

    Nie wiem. Wcześniej pismak mordy nie darły, kwiki pojawiły się pod
    koniec 2015 r.

    > Ja tam teraz wiem o Ukraincach, co pracują 12h/dobe.
    > Dobrowolnie, ewentualnie po małym przymusie ekonomicznym.

    Możliwe. Niby jak to to skontrolować?

    > Takie czasy.
    > Ale co - utrzyma się, czy skorzystamy z jakiegos amerykańskiego
    > serwera/kolumbijskiego/rosysjkiego/chinskiego/vpn/to

    Część pozostanie przy tym co jest, część poszuka sobie innych rozwiązań.
    Tak czy siak ogólny trend daje się zauważyć. Mają zapędy do grzebania
    coraz głębiej. Pruska dyscyplina.