    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zawiadamiający Birgfellner zaczął unikać prokuratury?
    Date: Mon, 25 Feb 2019 16:50:11 +0100 (CET)

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > W tym konkretnym wypadku boję się, że celem prokuratury nie jest
    > wyjaśnienie sprawy, tylko obrona interesów finansowych PiS, która poprzez
    > zaprzyjaźnionego ministra z bratniej partii sprawuje nadzór nad
    > prokuraturą. Po to właśnie przeprowadzono słynną reformę, żeby misiewiczom,
    > a już szczególnie Wielkiemu Bibliotekarzowi nie spadł włos z głowy.
    >
    > Oczywiście mogę się mylić, ale po prostu wskazuję na taką możliwość.

    Napisz wprost po ilu latach zarzucane przestępstwo się przedawni,
    ile czasu ma totalna opozycja na odzyskanie prokuratury.
    Ja mogę łatwo przełknąć sugestie że prokuratura (OBECNIE pod przewodem
    Ziobry) jest "nie całkiem bezstronna". Sugestie że zostawi "burdel w
    papierach" do łatwego wykorzystanie po zmianie rządu (która KIEDYŚ nie
    raz nastąpi) to coś zupełnie innego, zupełnie inna kategoria jakościowa.
    Taka różnica między "przymrużyć oczy", "przymknąć oczy" a "zamknąć oczy".
    Jak dla mnie mecenas Giertych (dawniej "przystawka" LPR) nie przedstawił
    czegoś wymagającego od prokuratury "zamykania oczu".

    W końcu Michnikowi (Adamowi) udało się zostać "niewinnym przez
    przedawnienie" w sprawie karnej którą wytoczył jemu (i nie tylko jemu)
    Kobylański. Mecenasa Giertycha wytoczenie sprawy karnej bez prokuratury
    przerasta? Ja bym tego nie śmiał sugerować przy łatwości z jaką mecenas
    Giertych grozi drogą prawną za zamachy na jego <cytat> dobre imię </cytat>.

    --
    A. Filip