    Date: Sat, 22 Apr 2023 11:09:59 +0200
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <u1mh21$pil$3$Shrek@news.chmurka.net> <u1mjrj$3kd59$1@dont-email.me>
    <u1mkrc$c70$1$Shrek@news.chmurka.net> <u1mrsn$3ljia$1@dont-email.me>
    <u1mt51$c70$3$Shrek@news.chmurka.net> <u1n19a$3mf0s$1@dont-email.me>
    <u1nrip$c70$5$Shrek@news.chmurka.net>
    <b9N%L.786395$BiG3.310879@fx11.ams1>
    <u1p2bc$rnf$1$Shrek@news.chmurka.net> <gG_%L.128708$8YCb.70441@fx03.ams1>
    <u1qekh$rnf$17$Shrek@news.chmurka.net>
    <Bt80M.827963$aQS9.643486@fx01.ams1>
    <u1rkln$ukr$1$Shrek@news.chmurka.net> <u1s14v$n18h$1@dont-email.me>
    <u1s4er$735$1$Shrek@news.chmurka.net> <u1s749$o2t9$1@dont-email.me>
    <u1t5ed$735$8$Shrek@news.chmurka.net> <u1u41o$2p68g$1@dont-email.me>
    <u1um32$3v9$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <6442e08a$0$19611$65785112@news.neostrada.pl>
    <u1uqrf$3va$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <64430366$0$2956$65785112@news.neostrada.pl>
    <u1v3ds$3va$4$Shrek@news.chmurka.net>
    <64431516$0$2950$65785112@news.neostrada.pl>
    <u1v5en$2uglh$1@dont-email.me>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Zaraza

    W dniu 22.04.2023 o 01:15, Kviat pisze:
    > (ciach reszta bez związku i nie na temat)
    > Od dawna wiadomo, że żyjesz w jakiejś alternatywnej rzeczywistości, ale
    > po co tak kłamać?

    Toś przywalił dopiero "na temat". No, jeśli Trybunał Europejski uznał,
    że nie wolno było za to piosenkarki ukarać, to oczywiście w ogóle nie
    można ludzi karać za obrazę uczuć religijnych. Nie przyszło Ci czasem do
    głowy, że Trybunał uznał, że ona nie obrażała uczuć religijnych, bo w
    swojej wypowiedzi w żaden sposób się do religii, czy wiary nie odnosiła?
    Zakładając, że Biblia pochodzi od Boga i wg założeń to Bóg "natchnął"
    autorów tych dzieł, jakie znaczenie ma to, czy byli w chwili spisywania
    przekazu trzeźwi? Albo czy nie palili papierosów?

    Inna sprawa, że piosenkarka raczej nie jest autorytetem w dziedzinie
    historii Biblii i jej wypowiedzi trudno poważnie traktować.
    Potraktowanie tego poważnie jedynie spowodowało, że ludzie się o tym
    szerzej dowiedzieli i w dodatku w taki trochę odmienny sposób, niż nawet
    sama autorka. Doda stwierdziła, że bardziej wierzy w Dinozaury, niż
    Biblię. To zresztą samo w sobie jest niedorzeczne. Jeśli chodzi o
    dinozaury, to nie jest kwestia wiary, a po prostu wiedzy. Oczywiście nie
    jest to wiedza powszechna i jej brak niespecjalnie dyskryminuje Dodę
    jako piosenkarkę. Ale nie wiem, co by tu do rzeczy miała akurat wiara.

    W wypadku Biblii, to o ile zapisy Starego Testamentu w ten, czy inny
    sposób zostały przez naukę potwierdzone przynajmniej we fragmentach i
    naukowcy znaleźli dowody na opisane w niej zdarzenia. To w wypadku
    Nowego Testamentu w niektórych fragmentach pozostaje wiara, a nie
    wiedza. Ale wiara, to sprawa indywidualna każdego z nas i podzielam
    stanowisko Trybunału, że brak tej wiary u Dody w żaden sposób nie
    uchybia wierze innych ludzi. To, w co każdy z nas wierzy, to już jest
    jego indywidualna sprawa, dokąd nie próbuje tej wiary narzucać innym.
    --
    Robert Tomasik