eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Zapomniana" faktura - kto odpowiada? › Re: "Zapomniana" faktura - kto odpowiada?
  • Data: 2006-01-13 21:26:11
    Temat: Re: "Zapomniana" faktura - kto odpowiada?
    Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W wiadomości <news:dq94uh$p34$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> pisze:

    > A znasz przepis prawa mówiący o formie dostarczenia odbiorcy rachunku?
    > Ja nie. Znam tylko mowiący o tym, że rachunek trzeba wystawić.
    > Podejrzewam również, że uniemożliwianie odbiorcy dostępu do tego
    > rachunku jest na jakiejś podstawie karalne, czyli że nie można się
    > ukrywać przed odbiorcą lub nie wydać na jego wniosek. Ale to nie
    > zmienia faktu, że nie ma obowiązku wysyłania komuś faktury pocztą.

    Pewnie nie ma, ale firma postępująca w ten sposób: "Faktura wystawiona,
    przyjeżdżajcie sobie po nią sami" sama ukręca na siebie bicz. No chyba, że
    jest monopolistą na rynku, co i tak jest teraz coraz rzadszym zjawiskiem. Ja
    nie wyobrażam sobie, bym swojemu klientowi z drugiej części Polski, który
    zapłacił/płaci co miesiąc kupę pieniędzy i nie rezygnuje z moich usług,
    rzucić tekstem "Po fakturę proszę sobie przyjechać samemu albo opłacić koszt
    wysyłki".

    > Widzę jedno rozwiązanie: wezwać sprzedawcę pisemnie do wydania
    > rachunku. Myślący sprzedawca wyśle wtedy taką fakturę listem
    > poleconym, we własnym interesie, żeby nie zarzucono mu, że jej nie
    > wystawił. :)

    Ale z tego, co piszesz, może powiadomić mailem, że fakturę wystawił i można
    ją sobie odebrać.

    > P.S. Znam firmę, w której są trzy opcje: można albo wydrukować
    > fakturę z PDFa, albo przyjść po nią do biura, albo zapłacić za jej
    > wysłanie. :) NO i w sumie nie dziwię się, faktur jest multum co
    > miesiąc, a wysłanie każdej kosztowało 1,25 plus koszt toneru, kartki,
    > koperty i pracy osoby, która to pakowała.

    No przepraszam bardzo, ale jak się zakłada firmę, to chyba bierze się pod
    uwagę także i takie koszty i odpowiednio kalkuluje cenę usługi. Czy kosztami
    zużytej energii elektrycznej, wody i paliwa też obciążają bezpośrednio
    klienta? ;-)

    > A i tak co dziesiąta nie
    > docierała, bo tak nam działa miłościwie panująca Poczta Polska.

    Można (a nawet chyba należy) wysyłać poleconym. Czasem nawet z
    potwierdzeniem odbioru.
    Sorki, ale to w moim - jako wystawcy faktury - interesie jest, by dotarła
    ona do klienta i by mógł on na jej podstawie zapłacić za usługę/towar itp.
    Parę razy zdarzało się, że nie docierała ona tam, gdzie powinna i dopóki nie
    wysłałam jej/duplikatu ponownie, to mogłam tylko pomarzyć o zapłacie.

    > Teraz klient zamawia usługę dostarczenia faktury, płaci i dostaje
    > poleconym. Za swoje pieniądze. :)

    To jest chyba jedynie polityka małych, papudrackich firm, a nie takich,
    które poważnie i z szacunkiem traktują swoich klientów.
    BTW - czy pobieranie opłaty za dostarczenie faktury jest zgodne z prawem?

    --
    PozdrawiaM

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1