    From: kuba <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zapis o dochowaniu
    Date: Thu, 08 Oct 2009 09:39:36 +0200

    A pisze:

    > A jakie są możliwości wymuszenia na Adasiu dopełnienia obowiązku?
    > ewentualnie zasądzenie odszkodowania i alimentów?

    Zasądzenie odszkodowania jak najbardziej wchodzi w grę. Trzeba by
    jeszcze zobaczyć, jak to polecenie zachowania majątku było sformułowane.
    Podstawą odpowiedzialności byłby art. 57 par. 2, art 471 i następne KC.
    Ale sprawa dość ciężka, bo trzeba oszacować szkodę, która może być dość
    nieuchwytna.

    Przyszedł mi do głowy jeszcze jeden sposób, który mógłby prowadzić do
    zniweczenia transakcji, mianowicie zastosowanie art. 59 KC. Należałoby
    jak najszybciej poinformować bratanka o tym, że Adaś zobowiązany jest do
    zachowania majątku i w razie zbycia pozwać ich obu o uznanie tej
    czynności za bezskuteczną.

    Zdaje sobie sprawę, że to dość abstrakcyjne. Najlepiej byłoby skorzystać
    z profesjonalnej pomocy prawnej na miejscu, przede wszystkim z tego
    względu, że ktoś mógłby wprawnym okiem ocenić co wynika z tych
    dokumentów, bo ja piszę trochę z kosmosu niestety.

    A co do alimentów to art. 128 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego i pozew
    do sądu na tej podstawie.

    > Albo na jakiej podstawie można wnieść do sądu o ustalenie opieki nad ojcem?

    Opieki w sensie prawnym? A ojciec jest ubezwłasnowolniony?

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl