  • Data: 2009-10-07 19:46:02
    Temat: Re: Zapis o dochowaniu
    Od: A <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    kuba pisze:

    > Jaki jest tytuł własności Adasia? Umowa darowizny, może dożywocia?

    Tego nie jestem pewny. Ale sprawdzę to i napiszę.

    > Jeżeli Adaś jest formalnie właścicielem to nie można zniweczyć zbycia
    > majątku tylko ze względu na brak dochowania (art. 57 Kodeksu cywilnego).
    > [...]
    > Poza tym, tylko jakieś nadzwyczajne kwestie, mogące prowadzić do
    > zakwestionowania przekazania Adasiowi, jak np. wady oświadczenia woli
    > (art. 82 i następne KC), brak zdolności do czynności prawnych, czy
    > niezachowanie formy aktu notarialnego.

    Z tego co piszesz wynika, że w zasadzie nie ma szans na cofnięcie
    transakcji.

    A jakie są możliwości wymuszenia na Adasiu dopełnienia obowiązku?
    ewentualnie zasądzenie odszkodowania i alimentów?

    Albo na jakiej podstawie można wnieść do sądu o ustalenie opieki nad ojcem?

    A.