    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zamiana mieszkań
    Date: Tue, 3 Apr 2007 23:02:11 +0200

    On Tue, 3 Apr 2007, strzeli wrote:

    > I nie byłoby w tym nic dzienego gdyby nie fakt iż mieszkanie które się
    > dostało w darowiźnie (ew. które się wykupiło na własność - przepraszam ale
    > niechce tutaj wprowadzić niektórych z Was w błąd) można odsprzedać dopiero
    > po 5 latach.

    Kto Ci takie coś powiedział?
    Sprzedać można kiedy się chce!
    Pic w tym, że JEŚLI NIE ZAPŁACIŁO SIĘ PODATKU OD DAROWIZNY (znaczy ktoś
    skorzystał z którego przysługującego zwolnienia), to przy sprzedaży
    przed upływem owych 5 lat ów "zawieszony" podatek trzeba zapłacić.
    Z odsetkami. "Ulgowymi" zresztą :) zdaje się w wysokości połowy
    odsetek "skarbowych".

    > Napiszcie mi proszę czy przy wymianie mieszkania okres 5 letni dalej
    > obowiązuje?

    W przepisach BYŁA zasada, że jeśli mieszkanie się sprzeda i za te
    pieniądze kupi inne to, zwolnienie pozostaje; sądzę że na okazję
    zamiany też coś było.
    Problem w tym, iż teraz jest INACZEJ, niż dla mieszkań które zostały
    nabyte pod rządami starych przepisów (o podatku dochodowym i od
    darowizn), dlatego akcentuję słowo "była" - bo prawnikiem nie
    jestem, a wszędzie pałętają się nowe wersje :)

    Niemniej problem nie dotyczy własności a podatków - od tego masz
    sąsiednią grupę :)

    pzdr, Gotfryd