  • Data: 2005-09-14 12:19:34
    Temat: Re: Zaległy ZUS + komornik
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Yasunari Kawabata" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał
    w wiadomości news:dg8udb$b67$1@inews.gazeta.pl...

    > A kiedy i czy w ogóle ono następuje. Przeczytałem archiwum grupy,
    > ale opinie
    > są bardzo różne od 5 lat do 20

    Kazda skladka oddzielnie (lacznie z przynaleznymi do niej odsetkami)
    po uplywie 10 lat od daty jej wymagalnosci. 20 lat, to najgorszy
    mozliwy scenariusz, czyli przerwanie biegu przedawnienia prawie przed
    jego koncem, i kolejne 10 lat od przerwania. 5 lat, to niestety bylo
    kiedys (przed 2003 rokiem).

    > Zawarłbym, gdybym mógł płacić do 200 złotych miesięzcznie, ale ZUS
    > się na to
    > nie godzi :-(. Od trzeciej raty zaczyna się śruba (600 zł), która
    > niechybnie
    > doprowadzi do zerwania układu. Co wtedy. Podejrzewam, że cały cyrk
    > zacznie się
    > od początku na jeszcze gorszych zasadach.

    Dokladnie. Raczej trzymaj sie z dala od ukladu... Podobno oswiadczenie
    majatkowe sie sklada przy jego podpisywaniu itp.

    > Jesteś pewny, że to się przedawni?

    Co do zasady jestem pewny. Jesli nie zostaniesz sprowokowany do
    popelnienia jakiegos bledu. Byla decyzja i termin odwolania sie od
    niej uplynal, czy jak ? Zeby ktos mogl cos konkretnego Ci poradzic,
    musialbys to chyba dokladniej wszystko opisac...

    > Co do tego czasu. Jakie uprawnienia ma
    > komornik. Czy może zająć telewizor, pralkę i wreszcie komputer.
    > Wszystkie te
    > rzeczy mam dzięki łaskowości siostry, w której mieszkaniu obecnie
    > mieszkam.

    Poczytaj archiwum grupy, temat wraca regularnie, a ja nie jestem
    specjalista w tej branzy. Ale jesli bedziesz potrafil wykazac, ze to
    nie Twoje (umowy sprzedazy, faktury zakupu na kogos innego), to
    poborca skarbowy bedzie bezradny.

    marekz